Frågor och svar

Frågor och svar kring köp av kaffe

Kan jag blanda olika kaffesorter?

I dagsläget har vi inte den möjligheten tyvärr. Närmaste sättet att blanda är att köpa två olika 500g för att kunna prova olika sorter kaffe.

Hur lång hållbarhet är det på kaffe?

Så länge du inte har öppnat en påse kan du förvara den i upp till ett år utan att kaffet tappar smak.
Men har du en öppnad påse så minskar det avsevärt.
Kaffe blir inte dåligt. Men det tappar smak.

Därför är det viktigt att försluta påsen väl när den väl har öppnats för att tappa så lite smak av kaffet som möjligt. Rekommenderat är att använda en påsklämma eller liknande och låta kaffet få vara kvar i påsen.

Så fort kaffet kommer i kontakt med syret i vår luft börjar den tappa smak.
Det är därför inte rekommenderat att hälla över kaffet t.ex. en egen burk eftersom du då luftar kaffet onödigt mycket.

Lite kuriosa. När det koppas kaffe på kaffetävlingar anses kaffet vara förbrukat inom 20 min från det att påsen öppnas.
Det innebär att allt överblivet kaffe från en koppning inte kan användas vid nästa tävlingsmoment.

Kan jag köpa och ge bort ert kaffe eller kaffetillbehör?

Absolut kan du göra det!

Det viktiga är att du skriver vem det ska till i ordernoteringarna och även anger ett telefonnummer till den som ska ta emot försändelsen.
Utan telefonnummer kommer denne inte kunna få avin för försändelsen till sig.

För att säkerhetsställa att logistikcentret ser detta så ta kontakta med oss innan eller i samband med beställningen så att vi hinner att upplysa dom om att den inte ska levereras till beställaren.

Frågor och svar kring köp av kaffeprenumeration

Hur fungerar en kaffeprenumeration?

En kaffeprenumeration fungerar på det viset att du väljer din kaffesort du önskar prenumerera på.
Därefter väljer du om du vill ha 1, 2, 3 eller 4 kg kaffe levererat till dig per månad och genomför sedan köpet.

Här kommer det lite speciella för våra kaffeprenumerationer!
När ditt kaffe sedan levereras ut så görs det för ett helt kvartal (3 månader) framåt vid första leveransen.
Detta gör vi för att minimera på utsläppen som blir vid transportering av ditt kaffe.

Så lek med tanken att du beställer 1 kg kaffe per månad. När din första leverans med kaffe anländer kommer den att innehålla hela 3 kg kaffe, alltså 12 påsar á 250g.

Du kommer sedan få en orderbekräftelse varje månad för ditt köp och en faktura från Klarna. Men du kommer inte att få en ny laddning kaffe förrän efter tre månader.

Kan jag ändra kaffesort under min kaffeprenumeration?

Du kan självklart byta kaffesort under tiden som du prenumererar hos oss. Maila oss önskemål av ändring till info@svanfeldtscoffee.se så hjälper vi dig att justera din kaffeprenumeration.

Kan jag pausa min kaffeprenumeration?

Absolut kan du pausa den! Maila bara in ditt önskemål till info@svanfeldtscoffee.se, så hjälper vi dig sätta den på paus.

Din prenumeration pausas när det är dags för en ny leverans.

Hur avslutar jag min kaffeprenumeration?

Du avslutar din kaffeprenumeration hos oss genom att maila din uppsägning till info@svanfeldtscoffee.se minst 30 dagar innan din prenumerationsperiod går ut.

Frågor och svar kring vår kaffekapslar

Vilka maskiner passar era kaffekapslar till?

Vår kaffekapslar är anpassade till Nespressos kaffekaspelmaskiner för Nespresso Original.

Tyvärr går det inte att använda till maskiner som t.ex. ”Nescafe Dolce Gusto – Piccolo”.