KÖPVILLKOR

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkoren finns angivna i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.


 

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på förpackningen. 

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Den får inte användas, men naturligtvis försiktigt undersöka den efter möjliga skador som skett under leveransen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vi på Svanfeldts Coffee AB värnar om miljön och vår önskan är att så få köp utförs i onödan, väljer ni att ångra ert köp eller ej hämta ut er beställning tillkommer följande avgift. Vi justerar fakturan när er retur kommit tillbaka till vårt lager, då krediterar vi era varor och fakturerar följande returhanteringsavgift: 180:- inkl. moms.

RETURER

Returer skickas väl emballerade tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen.

När du vill utnyttja din ångerrätt ska du först kontakta info@svanfeldtscoffee.se  Du får då instruktioner om hur du ska gå tillväga för returen.

Vi på Svanfeldts Coffee AB värnar om miljön och vår önskan är att så få köp utförs i onödan, väljer ni att returnera er order tillkommer följande avgift. Vi justerar fakturan när er retur kommit tillbaka till vårt lager, då krediterar vi era varor och fakturerar följande returhanteringsavgift: 180:- inkl. moms.

(OBS! Returer som sänds tillbaka till ett ombud/serviceställe kommer att returneras avsändaren och ny försändelse kommer krävas. Detta får avsändaren bekosta själv.
Vi kan under inga omständigheter lösa ut paket som skickas till ombud).

RESTORDER

Vid restorder kan leverans dröja upptill fyra (4) veckor, för mer detaljerad information för just din produkt maila till info@svanfeldtscoffee.se

GARANTIER OCH SERVICE

Det finns inga garantier som täcker våra varor då det är livsmedel.
Skulle du få en vara som har ett utgånget datum ersätts du med ny vara.

PRIVAT POLICY

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken fullt ut bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

LEVERANSER

Leveranstiden på varor i lager är 1-3 arbetsdagar. På beställningsvaror och varor som är slut i lager är leveranstiden 14 dagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

För att få leverans till annan adress än fakturaadress ska det anges i din order. Klarnas villkor (gäller endast vid betalning med Klarna Faktura) kräver att vi levererar beställningen till en adress på vilken du är registrerad. 

Om du efter ditt köp vill justera leveransadressen tillkommer en avgift om 250 kr. 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig. Vi på Svanfeldts Coffee AB värnar om miljön och vår önskan är att så få köp utförs i onödan, väljer ni att ångra ert köp eller ej hämta ut er beställning tillkommer följande avgift. Vi justerar fakturan när er retur kommit tillbaka till vårt lager, då krediterar vi era varor och fakturerar följande returhanteringsavgift: 180:- inkl. moms.

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
________________________________________

PRENUMERATION:

Svanfeldts Coffee erbjuder en prenumerationstjänst. I och med köpet förbinder du dig inte till mer än just detta, däremot kommer automatiskt påfyllnad av kaffe att skickas i form av ditt påfyllnadspaket. Du har alltid kaffe hemma, kaffe på DINA villkor. Du avgör själv kaffesort, eller varför inte blanda olika smaker och mängd per månad. Alltid 25% rabatt om du prenumererar! Du bestämmer enkelt via ditt konto, smak, mängd och när du vill ha det levererat. Sedan ordnar VI resten. 
Din leverans kommer månatligt skickas därefter. Du kan när som helst ändra, pausa eller säga upp i detta via ”mitt konto”. Du får ansöka om Prenumeration bara om du är minst 18 år.
Vi ber dig också observera att du på Webbplatsen endast kan träffa avtal om Prenumeration för leverans till adress i Sverige. När du har ansökt om Prenumeration via Webbplatsen bekräftar vi mottagande genom att skicka en bekräftelse till den e-postadress du angivit.  


PRIS:

Alla priser är i svenska kronor och inkl. Moms och andra skatter. 

Med reservation för: 
- Valutaförändringar 
- Force majeure 
- Misslyckad leverans 
-Skatteförändringar  
-Sålda artiklar och tryckfel 

ORDERBEKRÄFTELSE:

När du får orderbekräftelsen, kontrollera att den överensstämmer med din beställning.
Om du upptäcker fel eller vill göra ändringar i din beställning, vänligen kontakta info@svanfeldtscoffee.se omedelbart.

LEVERANS:

Prenumerationen levereras med Earlybird och levereras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar förutsatt att kaffet finns på lager. Det kan dock bli längre leveranstid i samband med erbjudande kampanjer, helgdagar och liknande. I händelse av att Earlybird inte kan distribuera till den privata adressen på grund av speciella omständigheter kommer den att distribueras till paketbutiken. Earlybird har nycklarna till 95% av landets ingångar. 

BETALNING:

De möjliga betalningsmetoderna på Svanfeldts Coffee AB är: 
Bankort
Apple Pay
Klarna  
Detta kan komma att ändras utan förvarning. Med strävan om att alltid underlätta för konsumenten. 

ÅNGERRÄTT:

Vid konsumentköp har konsumenten en 14-dagars ångerrätt. 
Du har därför en 14-dagars ångerrätt från den dag du mottar dina varor. Ångerrätten kan endast användas om varan returneras i väsentligen samma skick och mängd. 
När du utnyttjar ångerrätten måste varan returneras i originalförpackning. Ångerrätten upphör att gälla om du använder artikeln på ett sätt som avsevärt minskar försäljningsvärdet.

Begagnade kaffekapslar returneras till exempel inte.
Om du ångrar ditt köp kan du antingen vägra att ta emot paketet eller kontakta Svanfeldts Coffee AB för en retursedel. Ni debiteras då 180:- i en returhanteringsavgift. 
Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Meddelandet måste ske till info@svanfeldtscoffee.se I ditt meddelande måste du göra det klart för oss att du vill utöva din ångerrätt. 

Återbetalning sker när returen är tillbaka på vårt lager och då debiteras returhanteringsavgiften. 
För att utöva ångerrätten måste varan levereras till ombud eller annan speditör senast 14 dagar efter mottagandet.  
Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten: 
Leverans av varor som på grund av sin natur blandas oupplösligt med andra varor vid leverans.

KLAGOMÅL:

Eventuella fel eller utelämnanden vid leverans från Svanfeldts Coffee måste åberopas inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Du måste ange och på begäran visa hur felet eller utelämnandet manifesterar sig. I grund och botten kan du bara klaga på fel som visas senast två år efter att du har fått varan. Rätten till reklamation gäller tillverkningsfel, inte slitage på grund av användningen av produkten. 

AVTALETS INGÅENDE:

Ändringar i namn, adress, e-post eller betalningsinformation måste meddelas omedelbart skriftligen till Svanfeldts Coffee på info@svanfeldtscoffee.se ändras via ditt konto på vår webbplats. Du kommer att få en bekräftelse på ditt prenumerationsavtal via e-post. 

ÄNDRING AV PRENUMERATIONSTYP: 

Ändring av prenumerationstyp (var / varannan månad) sker gratis. Ändringen träder i kraft i slutet av den nuvarande perioden. Du ändrar prenumerationstypen via. mitt konto. 

PRENUMERATIONSPERIOD OCH UPPSÄGNING: 

Avtalet är giltigt från den dag du tecknar prenumerationsavtalet och fortsätter tills du avslutar prenumerationen. Abonnemanget kan sägas upp när du vill, med omedelbar verkan förbinder du dig inte till något på Svanfeldts Coffee AB. Abonnemanget måste dock sägas upp innan vi har skickat leveransen i fråga. Om du redan har fått leveransen gäller uppsägningen från och med då. Uppsägningen måste ske via din egen kontosida via vår webbplats, skriftligen till Svanfeldts Coffee på info@svanfeldtscoffee.se 

ÄNDRING AV BETALNINGSINFORMATION I DITT ABONNEMANG:

Om du får ett nytt betalkort eller om du under andra omständigheter ändrar betalningsinformation är det viktigt att du går till din profil och ändrar din information. Om du inte ändrar din information kommer Svanfeldts Coffee inte att kunna ta emot betalningen för din beställning och du kommer således inte att få några varor. Om du är osäker är du mycket välkommen att kontakta oss på info@svanfeldtscoffee.se  

Ändringar i detta avtal som kommer att vara till kundens fördel, inklusive pris- och avgiftsreduktion, kan göras utan föregående meddelande. Ändringar av detta avtal till nackdel för kunden, inklusive pris- och avgiftshöjningar, kommer att meddelas med ett meddelande om minst 30 dagar. 
Du måste vara 18 år för att skapa ett abonnemang hos Svanfeldts Coffee. 
Du anses ha godkänt ändringarna om du inte har meddelat oss annat före det datum ändring träder i kraft. Aktuella prenumerationsvillkor finns på www.svanfeldtscoffee.se   

ÖVERTRÄDELSE:

Om du bryter mot ditt abonnemangsavtal eller prenumerationsvillkoren har Svanfeldts Coffee rätt att säga upp din prenumeration utan föregående meddelande. 

BEHANDLING AV PERSONLIG INFORMATION:

För att hantera ditt abonnemang behandlar Svanfeldts Coffee ett antal uppgifter om dig, inklusive namn, adress, telefonnummer, e-post och andra frågor som är relevanta för din prenumeration. Genom att prenumerera på en prenumeration samtycker du till att vi använder informationen för administrationen av din prenumeration och för statistiska ändamål. 

ELEKTRONISKA OCH TELEFONISKA FÖRFRÅGNINGAR: 

Som ett villkor för upprättandet av ett medlemskap i Svanfeldts Coffee AB, ger du också tillstånd för oss att kontakta dig via e-post och kontakta dig per telefon. Du kommer att få elektroniska meddelanden i form av e-postmeddelanden på din registrerade e-postadress och SMS-meddelanden på det registrerade mobilnumret. 

________________________________________